Біговий клуб у Києві - Track & Speed Club
Біговий клуб у Києві - Track & Speed Club
Біговий клуб у Києві - Track & Speed Club
Біговий клуб у Києві - Track & Speed Club

9 лютого 2018 року на стадіоні «Трудові резерви» відбулася екстрена робоча нарада з питань капітальних ремонтних робіт, які виконуються тут, починаючи з червня поточного року. Ініціатором зібрання стала легкоатлетична громадськість міста, яка висловила припущення, що роботи проводяться із порушеннями.

Нагадаємо, стадіон перебуває у компетенції Комітету з фізичного виховання та спорту Міністерства освіти і науки України. Справедливості заради скажемо, що впродовж останніх 18 років тут не відбувалося жодного капітального ремонту, а тому об’єкт перебував у незадовільному стані. У поточному році за ініціативи Міносвіти і народних депутатів на його ремонт і реконструкцію було нарешті виділено 20 млн грн.

Саме тому, підкреслюють спортсмени і тренери, дуже хотілося, щоб ці кошти не були просто «освоєні». А наразі виходить так, що на етапі розробки проекту з капітального ремонту Комітет з фізичного виховання та спорту запросив відповідних фахівців Федерації легкої атлетики України, практичну допомогу у підготовці проекту у частині проведення змагань з легкої атлетики отримав. Надалі Генеральний план (розміщення легкоатлетичних секторів на арені) надали єдиному в Україні ліцензованому сертифікатору легкоатлетичних стадіонів, керівнику департаменту змагань Федерації легкої атлетики України Іоланті Хропач. І навіть внесли правки за її пропозиціями. Проте у подальшому не погоджували з сертифікатором жодних детальних планів елементів проекту та етапів роботи. Саме це, за словами Іоланти Хропач, і стало причиною розмов про те, що роботи виконують із технологічними порушеннями.

Так 5 листопада у соцмережі Фейсбук з’явилося повідомлення знаного у місті тренера з легкої атлетики Сергія Романчука про те, що на стадіоні «Трудові резерви» заливка секторів на віражах робиться не за системою «сендвіч», як планувалося раніше, а так званим «спреєм». Сергій зазначив також, що не виконано і ряду інших підготовчих робіт, адже обіцяли поетапне будівництво та укладання доріжки високої якості, яка відповідає міжнародним стандартам.

Біговий клуб у Києві - Track & Speed Club
Біговий клуб у Києві - Track & Speed Club
Біговий клуб у Києві - Track & Speed Club
Біговий клуб у Києві - Track & Speed Club

Одразу ж, напевно, вся легкоатлетична спільнота міста долучилася до обговорення цього питання. На місце робіт прибув віце-президент федерації легкої атлетики м. Біла Церква Сергій Бочаров, який розповів, що роботи із заливки секторів на віражах очікувалися лише навесні 2019 року.

– Ще два тижні тому ніяких робіт на секторах не було. На сьогодні швидко поклали і асфальт, і спрей-покриття. Якість була перевірена офіційним сертифікатором, якого я оперативно запросив. (Іоланта Хропач – прим. ред.). На недоліки вказано. Чекаємо на виправлення. Проте сендвіч-системи нам уже не побачити – дві системи одночасно використовувати не можна, – зазначив Сергій Бочаров.

І тоді, і під час робочої наради Іоланта Хропач вказувала на порушення температурного режиму, про що свідчить наявність так званого «холодного шва» – нерівності на поверхні, яка виникає через температурні коливання.

– Ці нерівності заважатимуть спортсмену, який буде мати зчеплення із ними у спеціальному легкоатлетичному взутті. Повірте, спортсмен відчуває будь-яку похибку під ногами.

Я вважаю, що ліпше не починати роботи на легкоатлетичній арені, поки не буде проведений контроль виконання асфальтних робіт (нахил тощо), тобто основи. Це база, яку легше виправити, хоча і зараз ще все можна виправити. Надалі будемо говорити з проектантами про те, щоб була погоджена етапність виконання робіт і прив’язка легкоатлетичних секторів до футбольного поля, – зазначила Іоланта Хропач.

Продовжуючи тему температурних порушень укладання легкоатлетичного покриття на секторах, віце-президент федерації легкої атлетики м. Біла Церква висловив припущення, що, можливо, усе, що було зроблено у попередній період, виконано із порушенням технології. А значить, ймовірно, що така доріжка довго служити не буде.

Сергій Бочаров запевнив, що відправить запит на компанію-виробника покриття, щоб дізнатися напевно про температурний режим його укладання, а вже потім буде робити остаточні висновки.

Наразі генпідрядник ПП «БУДМАКС», який, до речі виконує подібні роботи вперше, обіцяє виправити усі дефекти.

– Можливо, це варто робити не цього року, тому що температурний режим уже не дозволяє, а навесні, – говорить Іоланта Хропач. – Тоді ж ми розпочнемо наступний етап робіт, я сподіваюся, що він відбуватиметься під моїм контролем, щоб не допустити нових помилок.

До речі, після сертифікації передбачається, що стадіону «Трудові резерви» буде присвоєна 3-4 категорії, а отже, можна буде проводити змагання всеукраїнського і навіть міжнародного рівня. Водночас, якщо покриття не буде сертифіковане, отримаємо лише стадіон для дитячого спорту і тренувань.

Розгорнуті коментарі всіх зацікавлений сторін читайте за посиланням.

Автор Лада Завіруха для Білоцерківського Тижня.

Основне фото ФЛАУ